Nu blir vår Kundservice digital
Byggmax vill alltid kunna erbjuda dig byggvaror till så låga priser som möjligt. För att kunna ge dig en bättre och effektivare support blir vår Kundtjänst digital. Vi kommer att svara på ditt mejl inom 24 timmar.
Kan jag ringa och prata med Byggmax Kundtjänst?
Vi vill alltid vara så effektiva som möjligt – då kan vi ha branschens lägsta priser och samtidigt ge dig en bättre support. Därför styr vi om till att vår Kundtjänst nu blir digital. Vi kommer att svara på ditt mejl inom 24 timmar.
Varför kan jag inte ringa en Byggmaxbutik?
Många av butiker är stora till ytan och har i genomsnitt 4-6 anställda. De har fyllt upp med att ta hand leveranser och våra kunder i butiken. De hinner helt enkelt inte med att svara på dina frågor över telefonen.
Jag har frågor om mitt köp på Byggmax.
På Frågor och svar hittar du svar på många vanliga frågor som våra kunder har.
Hur makulerar jag en beställning?
Maila dina uppgifter till support@byggmax.se eller använd det här formuläret.
Hur reklamerar jag en produkt?
Fyll i och skicka in det här formuläret.
Hur får jag mer information om en produkt?
Ställ din fråga i vår chat som är öppen 08:00-16:30. Chatten finns nere i det högra hörnet i på byggmax.se. Klicka på ”pratbubblan” och ställ din fråga.
Hur vet jag när produkt är tillbaka i lager på byggmax.se?
Varje produkt på byggmax.se har en lagerstatus för den butik du valt. Om produkten du valt inte finns i lager vet vi tyvärr inte när den åter kommer att finnas i lager. Just nu är det också stor global brist på många råvaror och material. Det gör att vissa varor har längre leveranstider än normalt. Du får hålla utkik på byggmax.se med jämna mellanrum.
Hur vet jag vilka virkeslängder som finns i lager?
Allt virke på Byggmax säljs i fallande längder - från 2,7m - 5,4m med 30 cm intervaller. På grund av rådande omständigheter har vi just nu högt ordertryck och begränsat antal virkeslängder på lager. Vill du själv välja längder är du varmt välkommen till någon av våra butiker. När du beställer online får du de längder som finns inne just nu.
Jag har fakturafrågor. Vem kontaktar jag?
Företaget Walley är vår partner när det gäller fakturaköp. Mejla dina frågor till support@walley.se
Jag har övriga frågor eller vi ge feedback. Vem kontaktar jag?
Mejla till support@byggmax.se – vi läser alla mejl. Din feedback hjälper oss att bli bättre.